Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Rabu, 19 Oktober 2011

Trend Terbaru, Jangan Bertudung Sebegini....




ha… ni fesyen bertdung zaman skrg yg korg (org2 tertentu) bangga2kan…!!!

Hadis nabi :”barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka”.. riwayat Abu Daud.



RAMAI MASIH BELUM MENGETAHUINYA, JADI SAMPAIKANLAH KPD MEREKA…
wahai wanita, janganlah kamu memakai tudung yang dibutang/di pin di belakang sehingga menampakkn bentuk leher di hadapan..gayanya tak ubah seperti birawati kristian Laknatullah… Jauhilah dari memakai sebegini…agenda kafir laknatullah itu sangat halus sehingga kita tidak sedar, ketahuilah wahai manusia sekalian…agenda kafir

Laknatullah untuk menyesatkan wanita Islam.. Adakah ini suatu kebetulan..? sememangnya agenda Kristian itu amat dahsyat utk menjahanamkan umat Islam..Mungkin ramai yang tidak mengetahuinya…sebar2kan lah.. selamatkan wanita Islam..Allah..Allah..Lindungi kami..

Kredit to
 Shah Faiz

BHO Blog – post ini bukannya dipostkan sebagai hukum tapi sebagai perbincangan, sila dapatkan maklumbalas dan reply ahli ulama yang jumhur pastu comment di sini yer Sharing is Caring :-) :-)
Perhatian Untuk Kaum Hawa, Pemakaian Tudung Cara Kristian.
Pemakaian tudung biarawati telah menjadi fenomena pada masa kini tanpa disedari oleh umat Islam. Fashion tudung ala Biarawati Kristian ini mungkin lahir dari kelekaan umat Islam sendiri. Justeru, menjadi tanggungjawab kepada kita untuk menjauhi fashion tudung ini dan kembali kepada pemakaian tudung cara orang Islam, dan menunjukkan sikap berhati-hati kita dalam etika pemakaian Islam.
Sabda Rasulullah saw:
“Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka” (Hadith riwayat Abu Daud, disahihkan oleh Ibn Hibban)
Bagi anda yang memakai tudung seperti gambar di atas, ayuh tinggalkan fashion tersebut. Bagi suami atau bapa yang punyai isteri dan anak yang memakainya, tegahlah mereka. Bagi mereka yang punyai medium untuk menyampaikan mesej ini, sebarluaskan mesej ini untuk manfaat kita semua.
Semoga usaha kecil kita ini mendapat ganjaran yang besar di sisi Allah taala.
“Berpakaianlah mengikut ajaran Islam”