Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 3 Oktober 2011

Obamakah Akan Serang Ka'abah?


"Ka'bah di Runtuhkan

Di antara tanda Kiamat kubro adalah dihancurkannya ka'bah yang mulia, perhiasan dan kiswahnya dirampas oleh seorang laki-laki dari Habasyah yang diberi nama oleh Rasulullah saw dengan cirinya "Dzu as-Suwaiqataini".

Nama dan Sifatnya

Dzus Suwaiqatain begitu dia dinamakan dengan wazan (bentuk kata) yang menunjukkan kecil karena kedua kakinya ringkih, kurus dan lemah. Rasulullah saw telah menjelaskan sifatnya secara cermat, beliau meyebutkan bahwa dia berkulit hitam, kedua kakinya renggang dan ini termasuk ciri orang-orang Habasyah, beliau juga menyatakan bahwa dia botak, ubun-ubunnya licin, persendian tulangnya bengkok sebagian keluar dari tempatnya.

Di dalam hadits shahih dari Ibnu Abbas berkata, saya telah mendengar Rasulullah saw bersabda, "Seolah-olah diriku melihatnya berkulit hitam, kedua kakinya saling berjauhan, dia mencongkel Ka'bah, bata demi bata." (HR. al-Bukhari)

Dari Abdullah bin Amru bin al-Ash berkata, saya telah mendengar Rasulullah saw bersabda, "Ka'bah akan dihancurkan oleh Dzu as-Suwaiqatain dari Habasyah, dia merampas perhiasannya, menanggalkan kiswahnya. Seolah-olah saya melihatnya botak, persendiannya tidak lurus, dia menghantamnya dengan cangkul dan kapaknya." (HR. Ahmad dan at-Thabrani).


Dalam hadis ini Rasulullah s.a.w telah menceritakan secara terperinci gambaran laki-laki tersebut iaitu;

1 - Asal Habasyah (Somalia, Ethiopia, Kenya dan Eritria)
2 - Mempunyai pengaruh dan ramai tentera
3 - berkulit hitam,
4 - kakinya bengkok
5 - ubun-ubunnya licin

Apakah Kebetulan?

Mari kita lihat adakah Obama memenuhi ciri-ciri tersebut? Apakah maksud disebalik nama Obama itu sendiri, cuba lihat pautan ini



Obama merupakan nama untuk puak Luo di Kenya. Mengikut tradisi Luo, nama gelaran Bama, bermaksud " melengkong, nampak seperti bengkok."

Dengan kata lain, boleh di simpulkan nama gelaran Obama bermaksud seorang yang berkaki atau tangan  yang bengkok. Apakah ini satu kebetulan Obama mempunyai semua ciri-ciri tersebut atau akan muncul lagi seorang Obama mempunyai kelakuan dan sifat seperti yang di beritahu Rasulullah? Wallahua'lam.

Image
Majalah Globe Dedahkan Obama di lahirkan di Afrika

sumber

Tiada ulasan: