Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Sabtu, 8 Oktober 2011

Strategi Kaum Pagan Menuju The New World Order (Part 3)

Perjumpaan Bavarian Illuminati

Illuminati moden lahir di Bavaria pada tahun 1773, tiga tahun sebelum para tokoh Mason menandatangani piagam kemerdekaan Amerika Syarikat. Sebelum Illuminati ‘lahir’, gerakan pagan bernama Freemasonry telah dahulu wujud di Eropah dan berkembang dengan pesat di sana. Hampir semua negara dan kerajaan di Eropah terlibat dengan gerakan Freemason yang lahir di Scotland pada sekitar tahun 1314-an.


Golongan atasan pagan Yahudi seperti Rotschild melihat bahawa strategi mereka akan lebih efektif dan cepat tercapai apabila Illuminati dan Freemason bersatu. Sebab itu, pada tahun 1780, Baron Franz Friedrich Knigge direkrut menjadi anggota Illuminati dan dia menjadi salah satu tokoh penting Illuminati Eropah. Sebelumnya, Knigge ini merupakan salah satu tokoh Freemason Eropah. Atas usahanya inilah, keduanya dapat dipersatukan dan menjadi organisasi klandestine okultis yang begitu efektif, bukan saja di Eropah, tetapi sehinggkan Amerika dan negara-negara lainnya.

Penyatuan Illuminati dan Freemason “dirasmikan” dalam Kongres Wilhelmsbad pada 29 Ogos 1782 di mana Adam Weishaupt dan Knigge memimpin kongres tersebut. Semua yang hadir bersumpah untuk tidak membocorkan kepada siapa pun, termasuk kepada anggota keluarga terdekat mengenai apa saja yang terjadi dan diputuskan dalam pertemuan rahasia tersebut.


Tempat berlangsungnya Kongres Wilhelmsbad

Piramid Wilhelmsbad yang berada berdekatan dengan lokasi Kongres

Comte de Virieu, seorang Masonik dari Lodge du Martinist di Lyons, Perancis Selatan iaitu sebuah wilayah yang gerejanya memuja Johanes sebagai Kristus serta Maria Magdalena sebagai The Illuminatrix (Yang Tercerahkan), ikut hadir dalam Kongres di Wilhelmsbad. Dia ditanya oleh isterinya tentang apa yang dibincangkan dalam pertemuan sebaik saja dia pulang dari perjumpaan tersebut.

Terikat dengan sumpah setianya, dan ancaman yang diterima, Comte de Virieu hanya mengatakan bahawa apa yang terjadi dalam kongres itu sungguh-sungguh mengerikan. “Semua yang terjadi, adalah jauh lebih serius dari apa yang pernah kamu bayangkan selama ini. Konspirasi yang disusun telah benar-benar dirancang dengan sangat mantap, sistematik, dan penuh dengan kejutan. Banyak orang penting terlibat dan dana kewangan yang disediakan juga amat banyak sehingga tidak terbatas. Saya berkeyakinan, seluruh kerajaan dan gereja di Eropah ini tidak mampu menghalang konspirasi tersebut. Ini benar-benar menakutkan, ” ungkapnya.

Vatican City

Sekarang Vatican City sudah diambil alih oleh golongan ini. Klik disini untuk penjelasan

Atas desakan isterinya, akhirnya de Virieu keluar dari kumpulan tersebut.

Dengan sangat licik, Illuminati yang telah bersatu dengan Freemason terus bergerak. Mereka berada di belakang setiap revolusi, peperangan, dan peristiwa besar dunia. Hampir semua pertukaran penguasa di beberapa negara besar Eropah dan Amerika tidak terlepas dari tangan kotor mereka.

Menundukkan Tiga Agama Besar

Satu perkara yang jarang diketahui umum, gerakan pagan Yahudi yang juga disebut sebagai kaum Talmudian ini merupakan satu gerakan untuk menghancurkan semua agama langit. Taurat Musa mereka ganti dengan Talmud; Ajaran Nabi Isa a.s. dikotori dengan tangan Paul (Paulus) iaitu Yahudi dari Tarsus; dan ke dalam Islam mereka menyusupkan Abdullah bin Saba’ iaitu Yahudi dari Yaman yang mengaku sebagai pembela keluarga Ali r.a. dan mengajarkan pengikutnya agar hanya mencintai Ali r.a. dan mengecam sahabat Nabi SAW lainnya seperti Abu Bakar r.a., Umar bin Khattab r.a., dan Ustman bin Affan r.a.

Mereka ini memiliki dendam kesumat terhadap Gereja yang telah menumpas para ketua mereka pada tahun 1307. Sebab itu mereka berusaha agar Gereja boleh ditundukkan. Salah satu bukti adalah surat balasan dari Rabi Yahudi di Konstantinopel kepada warga Yahudi yang tinggal di Arles, Perancis, yang menyatakan, “Jadilah kamu pemeluk Kristian, namun tetaplah pelihara Talmud di dalam hatimu. Agar kamu dapat menghancurkan mereka dari dalam”

Konspirasi mereka tetap berjalan dengan penuh rahsia. Satu persatu negara-negara besar jatuh dalam cengkaman mereka. Dari daratan Eropah, mereka menjangkau sehingga ke Amerika, dan juga seluruh dunia. Sejarah dunia yang kita kenal sekarang merupakan hasil kerja mereka. Hanya sejarah rasmi tidak pernah mencatat bahawa semua ini merupakan hasil dari kerja keras mereka, kerana industri penulisan dunia pun dimiliki oleh jaringan mereka.

Codex Alimentarius

Tulisan bahagian ke-empat akan membahaskan konspirasi mereka di abad ke-20, di mana mereka berusaha menakluk dunia melalui peperangan dan pendirian lembaga-lembaga antarabangsa seperti PBB, World Bank, dan banyak lagi. Salah satu program PBB yang akan dibahas nanti adalah tentang Codex Alimentarius, sebuah program pengendalian populasi manusia di mana Rockefeller menjadi salah satu penggeraknya.

bersambung...

Tiada ulasan: