Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Jumaat, 7 Oktober 2011

Kenali Kaum Pagan dan Strategi Untuk Menguasai Kita (part 2)

Simbol Kaum Pagan pada wang Dollar Amerika



Sejarah dunia mencatat bahawa Dinasti Rotschild merupakan dinasti paling terkemuka di Eropah pada abad pertengahan. Sir Meyer Amschel Rotschild merupakan pengasas dinasti ini yang juga disebut sebagai Rotschild I. Keluarga Yahudi ini tinggal di sebuah rumah besar di Judenstrasse (Jalan Yahudi) di Bavaria (sekarang Jerman).

Rotschild I merupakan pewaris kelompok Templar yang dibasmikan di seluruh Eropah oleh Paus Clement IV dan Raja Perancis, King Philip le Bel, pada tahun 1307. Pada 1314, Grandmaster terakhir Templar bernama Jaques de Molay dibakar hidup-hidup hingga menemui ajal.

Ketika diperangi, ramai Templar yang menyelamatkan diri ke Scotland, satu-satunya wilayah di Eropah yang tidak mendapat akses dari pihak gereja. Namun Scotland bukan satu-satunya tempat persembunyian Templar. Para Templar yang dikenali sebagai pahlawan perang di abad pertengahan ini juga banyak yang menyusup ke beberapa wilayah Eropah. Mereka yang bersembunyi di Portugil, Spanyol, dan Itali, menanggalkan jubah Templarnya dan menggantikan nama Templar menjadi Knight of Christ. Di Malta, mereka menjadi Knights of Rhodes atau Knights of Malta. Ada pula yang lari bersembunyi di Bavaria dan menjelma menjadi Knights of Teutonik.

Penangkapan dan pengadilan terhadap Templar di Bavaria dilakukan dengan penuh sandiwara dan tidak dilaksanakan dengan bersunguh-sungguh. Kerana itu organisasi ini masih wujud selama berabad-abad di Bavaria dan juga secara rahsia di Eropah. Ada juga tanggapan bahawa Rotschild I adalah seorang tokoh rahsia Templar sejak awal lagi.

Pada tahun 1773, Rotschild I menjemput 12 keluarga Yahudi terkemuka dunia untuk berkumpul di kediamannya. Dalam pertemuan tersebut, Rotschild I mengeluarkan dan membacakan 25 plan strategi untuk menguasai dunia. Plan inilah yang menjadi asas di dalam Kongres Zionis Antabangsa I di Basel Swiss (1897) dan disahkan menjadi agenda gerakan Zionis Antarabangsa dengan namaProtocols of Zions.



Kongres Zionis Antabangsa I di Basel Swiss (1897)

Selain itu, Rotschild juga memanggil dan memperkenalkan seorang Yahudi dari Ingolstadt, Bavaria, anak seorang Rabbi Yahudi yang menyembunyikan keyahudiannya dan mengaku sebagai seorang Jesuit Katolik bernama Adam Weishaupt. Orang ini tertarik pada pemikiran-pemikiran ajaran sesat Dinasti terakhir Kerajaan Perancis, yang dalam The Holy Blood Holy Grail (1982) disebut sebagai Dinasti Merovingian.

Ajaran Golden Down yang masih wujud

Awalnya, Rotschild menugaskan Weishaupt untuk memimpin Coven of Golden Dawn (Fajar Keemasan), iaitu sebuah agama mistik pribadi keluarga Rotschild yang masih aktif sampai dengan hari ini. Kemudian, di dalam pertemuan tersebut, Rotschild memujuk Weishaupt untuk membentuk dan memimpin sebuah agama mistik kuno Bavaria bernama Illuminati(Yang Tercerahkan). Illuminati merupakan agama Luciferian (iblis) yang memiliki maksud Sang Pembawa Cahaya.

Di dalam struktur keanggotaan Illuminati, lapisan tertinggi berada dalam kelompok Areopagites atau Tribunal yang memegang kuasa. Mereka inilah yang berhak hadir dalam pertemuan-pertemuan rahsia.

Nesta Helen Webster

Nesta Helen Webster dalam World Revolution: The Plot Against Civilisation (1921) menyebut bahawa keahlian Illuminati adalah dalam seni menipu dan memanipulasi, yang memanjakan dan menggerakan mimpi-mimpi orang-orang yang bodoh dan memprovokasi serta mengarahkan mimpi-mimpi orang fanatik dengan memuji-muji dan meningkatkan keangkuhan serta kesomboingan intelektualiti mereka. Illuminati mempermainkan ketidakseimbangan otak manusia, dengan mendorong nafsu kekuasaan serta memandang rendah idealisma dan nilai-nilai murni. Syawat kekuasaan merupakan permainan utama dari Illuminati sejak dulu sehingga sekarang. Sesiapa yang terpengaruh dengan provokasinya, secara sadar atau tidak, telah menjadi hamba bagi kelompok pemuja syaitan ini.

Webster menegaskan, “Tujuan utama Illuminati adalah untuk kekuasaan dan kekayaan. Mereka memiliki tujuan untuk menguasai seluruh dunia dan seluruh umat manusia dengan jalan menghancurkan pemerintahan berasaskan agama mahupun sekular. Illuminati akan bertahta dalam satu permainan dunia yang dinamakan sebagai The New World Order.”

Untuk menguasai dunia, Illuminati mempergunakan slogan “Tujuan Menghalalkan Cara”. Walaupun demikian, ada dua senjata utama mereka untuk mempengaruhi atau menundukkan sasaran, terutamanya menguasai politik, ketenteraan, dan juga para pemimpin. Iaitu dengan menggunakan wang dan seks.

Baron Franz Friedrich Knigge

Dalam tulisan ketiga akan dipaparkan kisah penyatuan cabang Illuminati dengan gerakan Freemasonry, keduanya adalah dari gerakan Yahudi pagan, dan juga kisah tentang Baron Franz Friedrich Knigge yang pada tahun 1780 telah direkrut menjadi anggota dan sikap Comte de Virieu yang keluar dari golongan tersebut.

Tiada ulasan: