Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 30 Ogos 2011

MERDEKA : Perlukah kita berfikir di luar kotak ?


" Isu tentang sejarah pembabitan Mufti Palestin Sheikh Muhammad Amin Husaini dengan Hitler dan juga pembabitan orang Melayu dalam Rejimen 10 PKM adalah suatu perkara menarik untuk kajian.

Dua isu ini mempunyai 2 pandangan sisi.

Pandangan popular adalah pandangan dari pihak yang berkuasa dan menguasai media.Pandangan ini juga dimasukkan dalam subjek Sejarah maupun filem-filem.

Selama ini kita disogokkan tentang kejahatan Nazi dan Hitler. Hitler dilabelkan sebagai manusa yang laparkan darah Yahudi. Buku-buku sejarah banyak menceritakan tentang"keganasan dan kezaliman" Nazi pimpinan Hitler.

Dikuatkan dengan propaganda Yahudi dengan peristiwa "Holocaust". Banyak filem tentang peperangan antara Amerika dengan Jerman menceritakan dakyah kehebatan Amerika dan kezaliman Nazi.

Tiba-tiba kita disajikan satu lagi fakta tentang Hitler dan Nazi. Bagaimana pembabitan Mufti Palestin dengan Hitler. Juga hubungan Kerajaan Uthmaniyyah Turki dengan Tentera Nazi dalam menghadapi Tentera Bersekutu.

Di sini kita melihat hubungan Sheikh Husaini dengan Hitler dan Uthmaniyyah dengan Nazi. Semuanya membabitkan musuh yang sama Yahudi.

Kita juga melihat bagaimana pihak Yahudi yang menguasai media,akhbar dan filem begitu ghairah menggambarkan "kejahatan dan kezaliman" Hitler dan Nazi.

Mesti ada sebabnya. Antaranya untuk menutup dan menghapuskan fakta tentang hubungan Mufti Palestin dan Kerajaan Uthmaniyyah dengan Hitler dan Nazi.

Hubungan erat Mufti Palestin dengan Hitler dan Nazi untuk menentang musuh yang sama Yahudi mengundang kepada kita untuk berfikir.

Ketika itu Palestin sudah mula didatangi Yahudi. Palestin mula dijajah pendatang Yahudi dari Eropah yang dibantu Amerika dan British.

Tentunya Mufti Palestin bersama Hitler untuk bersama-sama menentang penjajahan Yahudi Palestin kerana Hitler mempunyai pengalaman tentang kejahatan Yahudi di Jerman.

Begitu juga di negara kita. Ramainya pejuang kemerdekaan dilabelkan sebagai"pengganas komunis" atau Golongan Kiri. Itu belum lagi gelaran penderhaka dan pengkhianat.

Bermula dengan Datuk Maharaja Lela, Mat Kilau, Tok Janggut, Dato Bahaman, Haji Abdul Rahman Limbong, Mat Salleh seterusnya Ahmad Boestaman, Dr Burhanuddin Helmi, Abu Bakar Baqir, Shamsiah Fakeh, Rashid Maidin hinggalah Assyahid Ibrahim Libya dan terkini Anwar Ibrahim.

Semuanya "menerima nasib yang sama" dari skrip yang sama oleh Sang Penguasa!

Kita disogokkan dalam buku Sejarah tentang "kejahatan" Golongan Kiri dan PKM.Puluhan tahun buku sejarah di sekolah membawa propaganda ini.

Kta tidak dibawa berfikir mengapa Shamsiah Fakeh dan Rashid Maidin lari ke hutan dan bergabung dengan PKM ?

Kita juga disogokkan dengan "kejahatan " PKM membunuh Pesuruhjaya British Henry Gurney.

Tetapi kita tidak dibawa berfikir siapakah dia Henry Gurney? Beliaulah antara pembunuh rakyat Palestin yang bersekongkol dengan Menahem Begin, Irgun dan Haganah yang menyembelih rakyat Palestin di Dier Yasin!


Yang pastinya selama British menjajah negara kita TIADA seorangpun pimpinan UMNO dibunuh,digantung,dipenjara dan dilabelkan sebagai pengkhianat, pengganas dan penderhaka.

Mengapa? Fikir sendiri."
 

Tiada ulasan: