Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 18 Ogos 2011

Lawak Hina Islam : Pakaian Muslimah Jadi Bahan Gelak?


"Rancangan Oh Yeah! yang ditayangkan di Astro, menayangkan lawak yang melampau. Artis Muslimah Melayu (Khairiah) berlakon hingga memberikan persepsi negatif kepada Islam (menghina Islam) dengan memberi intrepetasi pakaian Muslimah (dalam lakonannya) mengikut citarasa sendiri untuk dijadikan bahan gelak tawa.



Memang bila perkara begini berlaku, tidak ramai yang melenting. Malah tidak mengambil endah sedikitpun. Golongan berwajib hanya melenting apabila sesuatu perkara itu boleh dijadikan isu khususnya menyentuh mengenai politik melibatkan Pakatan Rakyat. Ataupun juga penghinaan oleh Non Muslim seperti video yang dibuat oleh Namawee (yang jelas bukan Islam). Namun bila melibatkan orang Islam sendiri, tidak kira individu berkepentingan atau badan tertentu Kerajaan, hanya mendiamkan diri sahaja. 

3 ulasan:

Kakkoii berkata...

memang melampau kejahilan mereka ni.. tidak ada sensitiviti langsung.. sepatutnya orng2 yang mengendalikan benda2 ni lebih peka.. kalo ada yg x kena terus tegur.. ini ada yg takut tegur kerana orng itu pangkat tinggi! ceit

belogkiter berkata...

perlu kena tegur ni. sedangkan ustaz salah cakap pun kena banned kan?

Tanpa Nama berkata...

manusia2......makin lama makin kurang ajar...