Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Rabu, 3 Ogos 2011

Iklan Ramadhan didakwa berunsur perkauman di 8TV

JIKA diimbas kembali kepada tahun-tahun yang sudah, pasti ada sahaja iklan-iklan yang dikritik hebatkerana terdapat unsur-unsur yang tidak disenangioleh sebilangan masyarakat di negara ini.

Kali ini giliran Channel 8TV mendapat kritikan hebat berhubung sebuah iklan Ramadhan yang disiarkan di stesen televisyen tersebut. Difahamkan, iklan ini menggambarkan seolah-olah orang bukan Islam di negara ini tidak pandai menghormatibulan Ramadhan.

Bagaimana pun, Iklan Ramadhan yang didakwa mengandungi unsur perkauman atau rasis itu sempat ditayangkan seketika sebelum siarannya ditarik balik berikutan bantahan dan kritikan banyak pihak. Saksikan dan nilailah sendiri

 

2 ulasan:

Nancy Poh berkata...

best jugak iklan tu..tp itu je la, pendapat org ni berbeza-beza bila nmpak iklan..kengkadang, mesej sebenar iklan itu akan disalahertikan..bila dah bnyak yg keliru jd eloklah dihentikan sja..peace

Jejaka Terhangat berkata...

haha, tah hape2 jela 8tv ni..tu la, nak 1 malaysia sgt. kan dah kena jaga hati semua orang. buat itu tak bleh, ini tak bleh. padahal nk tnjkkn bnda baik..