Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Jumaat, 22 April 2011

Cilako, Duit Saman Aku Jadi Komisyen Najib!!

"Apakan daya ku tetap pasrah, saman terpaksa dibayar juga. Kalau tidak di'blacklist'kan mu. Nanti tak boleh bayar 'road tax' pula. Bayar 'road tax' kerajaan balas duit juga. Pi mai pi mai, kerajaan tetap kenyang. RM360 terbang.

Kerajaan memang pandai dan tetap bijak memerasduitrakyat. Sampai malam dikerah polis memerah rakyat, sampai pukul 10.00 malam kaunter dibuka, bukan main manis lagi muka polis menerima saman.

Nak harap orang-orang Kerdau dan Merlimau buat bantahan, tak kesampaian dan tak boleh diharap. Kerajaan tetap seronoklah memeras rakyat. Horey!! Horey!! kata mereka, rakyat bengap menyokong mereka memeras rakyat termasuk yang menyokong itu.


Kita yang tak bersetuju dengan saman ekor, berbaloi juga walaupun kita tetap membayar. Lagi bengap dan lagi bodoh yang tetap menyokong kerajaan dan saman ekor, tetap juga membayar saman, diperah 'bos' sendiri. Tak ke jadi 2 kali bodoh, kah! kah! kah!

Satu lagi, boleh diharap ke duit saman kita itu, digunakan sebaiknya. Aku nampak duit itu tetap menjadi komisyen Najib dan puak-puak karat Umenu.
" 

Tiada ulasan: