Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Rabu, 21 September 2011

Muka muka penyangak.........



 Persatuan Sejarah dan Persatuan Perajurit Kemaman tidak ketinggalan untuk menyertai konspirasi mengutuk Mat Sabu.rujuk di sini

Melihat muka muka yang terbabit dalam kutukan itu, membuatkan saya naik mual kerana kesemuanya merupakan muka muka biru yang sebenarnya tidak layak langsung menjadi ahli persatuan sejarah dan persatuan perajurit.

Seorang dikenalpasti sebagai kaki bodek MB, sementara yang jadi bosnya, seorang wanita terkenal di bandar Kemaman sebagai seorang pengunjung tetap premis magnun 4D dan Spot Toto ketika permis tersebut masih beroperasi di Terengganu.

Kalau berhibur inilah kumpulan manusia yang berhibur mengalahkan mat salleh.layakkah mereka membentangkan kain rentang  "Mat Sabu tidak layak hidup di Malaysia".Siapakah yang layak tinggal di Malaysia?muka muka penyangak inikah?
Berilmukah mereka untuk memberitahu Mat Sabu supaya jangan ubah fakta?fakta apa yang mereka maksudkan?fakta yang dipaparkan oleh Jins Samsuddin dalam filem Bukit kepong atau fakta botol arak yang bersepah di balai polis yang diserang seperti diceritakan oleh orang orang yang ada ketika serangan itu? 
Gilakah mereka ini untuk mengatakan Mat Sabu sokong Komunis dan mahu hidupkan semula subversif hanya kerana mengatakan Mat Indera dan komunis yang menyerang balai polis Bukit Kepong sebagai pejuang kemerdekaan.Apakah mereka ini jenis manusia bebal yang tidak memahami maksud komunis yang meyerang balai Polis Bukit Kepong(bukannya komunis dalam maksud ideologinya) dan di manakah rasionalnya untuk menuduh Mat Sabu mahu menghidupkan semula subversif hanya kerana menyatakan pendapatnya kepada peristiwa sejarah yang telah berlaku?bodoh!!!!
Puak puak ini juga sudah hilang pertimbangan kerana mengatakan Mat Sabu mencari publisiti murahan sedangan yang memberi publisiti kepada Mat Sabu adalah juak juak mereka juga. Mat Sabu hanya menyatakannya dalam ceramah umumnya sahaja.Lagi bodoh yang tak boleh diajar!!!.Hakikatnya Mat Sabu ialah TP Pas yang bakal bertanding di PRU akan datang, kalau menang Mat Sabu akan jadi MP dan Mat Sabu tak perlukan publisiti ini untuk menang kerana Mat Sabu ada jatidiri dan keteguhan peribadi yang bertunjangkan ajaran yang benar untuk berdepan dengan semuanya ini.
Inilah akibatnya apabila orang orang yang rakus menjadi ahli persatuan sejarah dan persatuan perajurit.Pertimbangan yang waras sudah tidak dihiraukan lagi, kepentingan diri diutamakan tanpa mengambil kira perkara yang dibenar dan tidak dibenarkan agama.Manusia bersifat sebegini  di bumi Malaysia ialah manusia yang berwarna biru menjadi penyangak UMNO dulu ,kini dan selamanya.

Tiada ulasan: