Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 22 September 2011

ISU ZIZAN HINA ISLAM : VIDEO HANTU BONCENG HINA ISLAM




Isu filem hantu bonceng yang dikatakan menghina Islam adalah isu terpanas harini. Semua menuding jari pada Zizan sebab dalam filem tersebut, Zizan yang keluarkan perkataan tu. Salah satu babak lakonan dalam hantu Bonceng dengan jelas menghina kalimah syahadah. Zizan menyebut “ "Ashaduanna Muhammadar Syaitan" yang membawa maksud “ "Aku naik saksi bahawa Muhammad itu Syaitan"NAUZUBILLAH!!   Tapi tak boleh 100% kita nak salahkan Zizan . Dia dah pun memohon maaf atas kesilapan tersebut  . Aku tau dia pun mesti tak tergamak saja saja nak buat macam tu.Mungkin tak disengajakan. Tapi macammana pulak dengan pihak yang menapis? Tapis pakai penapis kopi ke?
image
Boleh tengok dalam video ini
bagi aku, aku tak rasa benda benda macam ni boleh dibuat lawak, dimain mainkan . Banyak benda lagi yang boleh diketengahkan untuk buat orang lain ketawa instead of ambil benda benda berkaitan agam dan pegangan dan buat lawak. Produser sepatutnya lebih peka dan bukannya menjadi pekak dengan buat sukahati mak bapak dalam mengahasilkan sesuatu untuk masyarakat . Apa akan jadi kalau budak budak kecil mengikut dialog dialog dalam filem? Kecik kecik lagi minda dah dirosakkan oleh pengaruh orang dewasa yang “pekak” . Dan bercakap soal produser, Pengarah hantu Bonceng boleh pulak bersikap “agak biadap dan berlagak sombong” . Ada seorang pemerhati bertanya dengan elok, dan cuba tengok apa yang dibalasnya!
image
milik sepenuhnya Oh!Artis. Untuk bacaam lanjut boleh terus ke entry ini.
Nampak “kebodohan” Ahmad Idham bila dia reply macam tu. Bukan bermaksud nak mengutuk beliau tapi kalau dah terang terang bersuluh, lagi nak kata gelap. Apahal kan?

Tiada ulasan: