Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 15 November 2011

Soalan Think Out Of Box Tentang DAJJAL

"1.Mampukah Dajjal mengetahui/menguasai sihir FIRAUN ?Sudah pasti ya. Sihir yg dikuasai oleh Haman. Kini sedikit drpd ilmu sihir ini diberikan kpd pengikut beliau.Contohnya Chris Angel. Perasankah kita sejak 1990an warna hitam atau kegelapan menjadi trend ikutan masakini. Contohnya berpakaian hitam utk upacara pengkebumian. Save our earth campaign juga menjadikan bumi kegelapan satu jam. 

Kegelapan dan kehitaman adalah favourite jin dan syaitan. Kedua ini digunakan ketika mereka mahu lakukan ritual sihir
2. Mampukah Dajjal mengetahui/menguasai/mempelajari ilmu sains Nabi Musa yg diajari kpd Qarun?
Ya. Sebab itulah sesudah kejatuhan khalifah, kita melihat walaupun tamaddun barat itu bermula dgn dicedok dari tamaddun Islam, tetapi bagaimana mereka dapat “projeckant” teknologi masa depan seolah mereka sudah terkehadapan 100 tahun. Sudah pasti mentor mereka seorang yg benar2 menguasai teknologiterkini dan masadepan.
3.       Apakah Dajjal mengetahui/menguasai/mempelajari  ilmu Nabi Daud dan Sulaiman?
Tidak. Krn ilmu Nabi Sulaiman itu bersifat mukjizat. Namun mukjizat Nabi Sulaiman tetap menjadi iltizam Dajjal untuk dikuasainya dan dicemburuinya untuk beliau menguasai dunia. Melainkan Dajjal perlu mengaku katauhidan Allah swt sepertimana ahli kitab dizaman Nabi Sulaiman baru memungkinkan beliau dapat menguasai ilmu Nabi Sulaiman. Baca (CERN project di Swiss dan French)
4.       Adakah Dajjal yg menjadi dalang disebalik pembunuhan para-para Nabi yg hidup sezamannya?
5. Adakah Dajjal juga yg menjadi dalang kpd kecelaruan ajaran Turat / Zabur dan Injil ?
6. Adakahkerosakkan kpd  agama-agama yg dibawa OLEH NABI-NABI sebelum kedatangan Nabi Muhammad itu adalah hasil TANGAN Dajjal juga ?
Sifat dengkinya kpd para nabi membuatkan beliau menjadi seorang yg kuat berdendam lalu berbohong DAN menabur fitnah untuk memecah belahkan manusia agar tidak mengikut suruhan para Nabi. Kemuncak kemenangan beliau ialah munculnyapelbagai  agama baru dan pembunuhan para Nabi.
7.Mampukah Dajjal menggambarkan wajah Rasullullah saw dan adakah beliau mengenali  wajah Saidina Abu Bakar, Umar dan Ali.
Tidak mampu sebab beliau terikat  di sebuah pulau sejak Rasulullah lahir sehingga wafat. Beliau tidak pernah melihat wajah RAasullullah. Sebab itulah Dajjal terpaksa menggunakan pelbagai kaedah teknologi  untuk mengesan keturunan ahli keluarga Rasulullah dgn bantuan IBLIS yg pernah bertemu Rasulullah. Tetapi Allah mentakdirkan IBLIS tidak boleh menyerupai Rasulullah.  Ketika peperangan dgn khalifah (baca perang musuh bisik, THAI dgn Khalifah Nusantara)mereka akan membunuh sesiapa sahaja yg disyaki dari kalangan Bani Hashim kerana beliau tahu Mahdi lahir dari kalangan Bani Hashim yg akan memusnahkan beliau di akhir zaman dgn bantuan Nabi ISA
8. Adakah Dajjal mampu mengenali keturunanNya, keturunan Firaun, Rasulullah dan para sahabat.
9. Bolehkan Dajjal mengumpul harta kekayaan yg banyak sesuai dgn umurnya yg panjang.
Ya. Dgn usia yg panjang beliau mengenali dan mengikuti keturunan beliau dgn baik dan mereka mengumpul kekayaan dari satu keturunan ke satu keturunan selama ribuan tahun. Rockfeller dan Rothchild yg dipercayai salah satu dari keturunan beliau menguasai 80% kekayaan dunia.PeMIMPIN Negara yg akan ditungganginya akan dipilih drpd keturunan yg jahat dimasa lalu contohnya keturunan Firaun. Keturunan keluarga BUSH dipercayai adalah berketurunan FIRAUN.  Penguasa yg berketurunan jahat dan Kekayaan itu digunakan untuk menghancurkan Islam dan merosakkan agama-agama yg lain. Sudah tentu perancangan golongan Dajjal memakan masa ratusan tahun untuk dilaksanakan krn mereka mempunyai ketua yg berumur panjang untuk mengawasi kejayaannya.
10. Adakah Dajjal mahir dgn hadis-hadis Rasullulah saw terutama hadis yg menceritakan perihal takdir akhir zaman dan juga yg yg bersangkutan dgn beliau.
Ya. Tetapi beliau mahu melawan takdir Allah. Lalu beliau berkongsi ilmu hadis dgn ketua-ketua dari bangsa beliau yakni Yahudi. Sebab itulah Yahudi  terkehadapan berbanding bangsa lain krn mereka hidup berpaksikan panduan hadis. Mereka tahu dimana akan muncul panji panji hitam dan disitulah diarahkan ramai tentera memerangi panji-panji hitam.
11. Adakah Nostradamus mendapat  ilmu terus dari  Dajjal kerana ramalannya hampir kesemuanya tepat.
Mungkin ya dan mungkin tidak
FAKTA
Beramallah selalu dgn surah Alkahfi sepuluh ayat pertama dan akhir…..InsyAAllah mata hati anda akan memberi isyarat tentang Dajjal.
Hanya Rasullullah dan Nabi Isa yg mampu melawan Dajjal.
Semua ULAMA mohon di selamatkan ALLAH dari fitnah Dajjal apatah lagi kita yg jahil malah yg tidak mengenali sifat Dajjal.
Syurga Dajjal Neraka Orang Beriman
WALLAHU’ALAM