Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 1 November 2011

Aziz Bari Dan Mat Sabu Diugut Bunuh, Penghina Islam Pula Bebas Berkeliaran

Apa dah jadi dengan negara kita sekarang ini? Majoriti rakyatnya dikatakan bangsa Melayu yang menganut Islam. Jabatan agama dan institusi agama bagaikan cendawan tumbuh. Masjid-masjid dibina di merata tempat begitu indah dan cantik dengan harga jutaan atau ratusan juta ringgit. Tetapi amat malang, semua ini hanyanya bagaikan hiasan atau tarikan bunga yang mekar sahaja tetapi tidak memberi sebarang faedah kepada Islam itu sendiri.

Disana sini syariat Allah dipertikaikan, dihina, dipersendakan dengan sesuka hati dan dengan sebebas-bebasnya. Yang peliknya orang bukan Islam juga boleh bebas masuk campur dalam urusan agama Islam. 

Mereka boleh mengatakan apa saja tentang syariat Allah dengan tujuan untuk menghina dan memperlekehkan arahan Allah itu. Pejabat agama, ulama dan ustaz yang sering kita lihat begitu bersemangat bercakap tentang Islam dalam TV dan radio diam membisu seolah-olah takut untuk bersuara membantah kenyataan biadab dan kurang ajar itu. Ketua agama yang dikatakan begitu berkuasa ke atas agama Islam dan pejabat agama juga seolah-olah tidak ambil peduli dan tidak menghiraukan penghinaan terhadap syariat Allah itu. Apa sudah jadi ni?

Dimana maruah penganut Islam. Dimana perjuangan untuk menegakan dan mempertahankan kesucian Islam? Atau hanya setakat bertempik dan berapi-api bercakap di ceramah-ceramah atau di peti TV dan radio sahaja serta di akhbar-akhbar sahaja?

Dr Aziz Bari yang cuba menasihatkan Sultan agar tindakanya tidak terkeluar dari undang-undang dan ajaran Islam dikutuk, dihina, diugut, digantung tugas dan diancam bunuh. Mat Sabu yang cuba membetulkan tentang sejarah sebenar negara juga turut diugut, dihina dan diancam bunuh. Tetapi apabila Islam dihina dan diperlekehkan, dimanakah mereka-mereka yang sibuk mengugut, menghina dan mengancam bunuh ini? 

Tidak langsung kedengaran pemimpin bukan Islam yang begitu bebas menghina syariat Allah itu ditegur atau diberi amaran supaya menghentikan kenyataanya itu apatah lagi untuk dihantar peluru. 

Diamanakah kedudukan Islam dalam negara kita sekarang ini? Tidak ada satu lapuran polis pun kedengaran dibuat ke atas pemimpin samada yang Islam atau bukan Islam atas tuduhan menghina syariat Allah itu. Yang kedengaran ialah berpuluh, beratus malahan beribu-ribu lapuran polis di buat ke atas Dr Aziz Bari dan Mat Sabu sehinggakan polis tidak punya kerja lain hanya untuk buka fail dan siasat lapuran yang dibuat oleh puak UMNO itu sehingga mengakibatkan penjenayah bebas melakukan jenayah, mencuri dan merompak sebab polis sibuk untuk melayan lapuran puak UMNO yang tidak punya nilai langsung untuk rakyat dan negara itu. Melainkan hanya sekadar menyusahkan dan menambah bebanan kerja polis sahaja.

PERKASA yang kononya ditubuhkan untuk mempertahankan Melayu dan Islam hanya menjadi bahan ejekan dan bahan ketawa orang ramai sahaja. Bagaiamana satu ertubuhan yang dipimpin oleh manusia yang rendah akhlak, cakapnya tidak boleh dipercayai dan kerjanya hanyalah untuk menegakan benang basah sahaja. Lihat saja siapa pemimpinya, Tun Mahathir yang terkenal menghina syariat Allah. Ibrahim Ali, Zulkifli Nordin, Lokman Adam, Datuk Eshkay, Rahim Nor dan ramai lagi. Apakah orang sebegini yang sudah tidak diterima oleh masyarakat yang waras dan berakhlak ini yang dikatakan akan memperjuangkan orang Melayu dan Islam? Lucu..lucu! Adakah akhbar Utusan Malaysia yang isinya penuh dengan fitnah, propaganda dan berita palsu itu yang diminta orang Melayu membacanya? Ini bukan hendak menjaga Melayu tetapi hendak menghancurkan dan menyesatkan orang Melayu.

Oleh itu, bila lagi umat Islam hendak bangun untuk mempertahankan Islam dan syariatnya dari dihina dan diperlekehkan dengan bebas dan dengan sesuka hati oleh golongan penyesat ini? Sudah berpuluh tahun Islam diperlakukan sebegini tetapi sebahagian besar umat Islam masih tidur, berkhayal dan leka dengan keadaan ini. Sampai bila dan sampai bila Islam harus diperlakukan sebegini? Hingga kiamat? Bagaimana untuk kita jawab di hadapan Allah nanti? Tidak ada gunanya kita asyik berbangga dengan bertambahnya jumlah jemaah pergi haji setiap tahun, jumlah masjid yang bertambah, jumlah perserta yang menyertai Tilawatul Quran, jumlah hafiz dan hafizah yang ramai setiap tahun tetapi dalam masa yang sama jumlah penagih dadah dikalangan orang Melayu, jumlah buang bayi, jumlah peminum arak, jumlah penzina dan penjudi, jumlah perasuah, jumlah wanita Islam yang dedah aurat, bergaul bebas juga turut sama-sama bertambah dengan bebas. Tidak peliklah jika saban hari, saban minggu, saban bulan dan saban tahun berbagai musibah dan bala Allah turunkan sebagai amaran dan penghinaan terhadap manusia yang ingkar dan kufur dengan ayat-ayatnya. Bila lagi kita hendak sedar dan insaf? Wallahualam.