Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Sabtu, 26 November 2011

Sembang kosong Muhyiddin Yasin lagi!

Hari ini Muhyiddin merapu lagi!Sembang kosongnya sudah menjadi jadi sejak tersebar berita keinginannya untuk mengambil alih jawatan PM dari Najib.Muhyiddin ketika desakan untuk melaksanakan hudud menjadi bertambah kuat, mengeluarkan kenyataan bahawa hudud tidak boleh dilaksanakan lagi di Malaysia kerana suasana yang tidak kondusif yang tidak menjamin keamanan dan keadilan.Hari ini Muhyiddin berkata pula bahawa golongan terbesar dalam negara ialah melayu, bumiputra dan Islam.Itulah sembang kosong terbaru Muhyiddin.Mengaku bahawa Malaysia dikuasai oleh orang Islam tetapi hudud tidak dapat dikuatkuasa.

Tersirat satu tindakan yang tipikal oleh UMNO sejak dulu dan kini tetapi insyaalah tidak selama lamanya,ia itu mengubah Islam kepada Islam yang tidak ada hudud dan menggalakkan maksiat.

Terserlah pula sikap Muhyiddin yang bercelaru, mana mungkin bagi logik akal untuk menerima kenyataan bahawa negara yang dikuasai oleh orang Islam tidak mampu untuk menjalankan seluruh perintah Islam? Samalah juga untuk menerima hakikat negara menghadapi kekurangan minyak masak sedangkan Negara ialah pengeluar utama sawit dunia, untuk menerima hakikat harga pertol dan disel yang tinggi pada ketika minyak dikorek di laut negara.
Mungkin ada yang akan berkata  bahawa banyak negara yang dikuasai oleh orang Islam tetapi tidak ada satupun negara (umat) Islam yang menjalankan undang undnag Islam.Jadi kenapa apa yang dilakukan dalam negara sekarang ini ingin dipersoalkan?Cukuplah perlembagaan negara menjadi rujukan, yang dibenarkan perlembagaan boleh diamalkan rakyat sementara yang bertentangan mesti ditegah.Zina dibenarkan perlembagaan jadi tidak mengapa kalau ada yang nak berzina tak kirakafir atau Islam, tetapi budaya gay dan lesbian ditegah perlembagaan maka ianya mesti ditegah kepada semua.
Jadi Perlembagaan menjadi lebih utama bagi orang Islam?Dan kerana tiada negara (umat)Islam yang melaksanakan undang undang Islam, maka Malaysia melakukan satu perkara yang tidak bersalahan dengan amalan dunia.Inilah menteliti orang orang UMNO yang diterajui oleh pemimpin seperti Najib dan Muhyiddin.
Tetapi satu hakikat yang tersirat dari kenyataan terbaru Muhyiddin ialah orang orang melayu, bumiputra dan Islam yang didakwa olehnya itu tidak semuanya yang bersetuju dan menyokong Muhyiddin dan UMNO,sebaliknya semakin ramai yang mula menyedari kepincangan negara tanpa hudud serta kesan buruk yang terpaksa ditanggung kerana terlalu menjadikan perlembagaan sebagai rujukan.Orang melayu,bumiputra dan Islam yang bersetuju dan menyokong Muhyiddin hanyalah orang melayu,bumiputra dan Islam yang masih menjadi ahli dan penyokong UMNO yang setiap hari bertindak sebagai penyangak bangsa.
Rakyat beri duit untuk beli lembu tetapi yang dibelinya kondonium mewah,Lapuran audit negara pula mendedahkan seribu satu penyeleweangan harta rakyat, itu tak masuk lagi pembelian jet pejuang yang tidak boleh berjuang dan kapal selam yang tidak dapat menyelam.Antara contoh penyangak UMNO selama ini.
Muhyiddin nampaknya tak mahu berubah menjadi orang melayu, bumiputra dan Islam yang patut dan ikhlas tetapi riak mukanya  seakan memberi tahu yang  dia akan terus menjadi penyangak bangsa by hook or by crook.
Muhyiddin mungkin tidak akan membaca  luahan ini, tetapi mungkin ada penyokong Muhyiddi(atau pencacai UMNO) yang akan membaca.Untuk yang membaca, SELAMAT MEMBACA dan ingatlah setiap orang pasti akan dipertanggungjawabkan atas apa yang dilakukan apatah lagi bagi seorang yang masih mengaku Islam walaupun nas nas alquran dan hadis banyak tidak menyokongnya.
"