Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 13 November 2011

Ramai menghina Keluarga Rasullah/sahabat akibat jahil



1.70% ISI KANDUNGAN AL-QURAN ADALAH PERIHAL SEJARAH.
2.MAJORITI FITNAH DAJJAL ADALAH MEMBOHONGI FAKTA SEJARAH.
3.SESUDAH WAFATNYA RASULLULLAH – KELUARGA BELIAU DAN PARA SAHABAT BERHIJRAH/BERDAKWAH/BERPERANG MENUBUHKAN KERAJAAN KHALIFAH DISELURUH DUNIA. SESETENGAHNYA BERGELAR SULTAN

SESETENGAH KELUARGA BELIAU DAN PARA SAHABAT DI USIR KELUAR/DIBUNUH DARI BUMI HIJAZ OLEH BRITISH DAN KELUARGA AS-SAUD.

5.       DLM SISTEM PEMERINTAH PUAK BRITISH DAN SUFYANI MENULIS SEMULA SEJARAH DGN : 
5.1   MENAFIKAN KEWUJUDAN KHALIFAH SEBENAR DAN MENGAGUNG-AGUNGKAN KHALIFAH PALSU
5.2   MENGAIBKAN KHALIFAH SEBENAR DGN WATAK YG BOHONG SEPERTI PENZINA/KAKI BETINA/PEMABUK/PERASUAHTUJUAN MEREKA ADALAH SUPAYA :
5.3   UMAT ISLAM MEMBENCI KHALIFAH DAN SISTEMNYA DAN MENGAGUNGKAN DEMOKRASI
5.4   UMAT ISLAM MENGHINA KELUARGA RASULULLAH DAN SAHABAT SECARA TIDAK LANGSUNG
5.5   GOLONGAN KELUARGA DAN SAHABAT NABI TIDAK MENJADI PEMERINTAH

Menghina dan memaki para sahabat merupakan perbuatan tercela sekaligus dosa yang sangat besar. Bahkan pelakunya boleh keluar dari Islam atau kafir. Yang demikian, jika hinaan terhadap sahabat itu berkaitan dengan agama mereka. Misalnya menganggap mereka atau sebagian dari mereka telah kafir, murtad atau fasiq. Perbuatan ini, tidak diragukan lagi dapat membuat pelakunya kafir. Adapun jika celaan tersebut berkenaan dengan sifat-sifat (akhlak) pribadi para sahabat Nabi, maka kelancangan ini bisa berbuah dosa besar yang pelakunya wajib diberi hukuman.

 أَحَبَّهُمْ وَمَنْ أَبْغَضَهُمْ فَبِبُغْضِي أَبْغَضَهُمْ وَمَنْ آذَاهُمْ فَقَدْ آذَانِي وَمَنْ آذَانِي فَقَدْ آذَى اللَّهَ وَمَنْ آذَى اللَّهَ يُوشِكُ أَنْ يَأْخُذَهُ”.

Dari Abdullah bin Mughaffal radhiallahu anhu, ia berkata, Rasulullah shallallahu alaihi wasallam bersabda: “Berhati-hatilah tentang sahabatku, jangan kalian jadikan mereka bahan ejekan sepeninggalanku. Siapa yang mencintai mereka, maka dengan cintaku aku mencintainya. Dan siapa yang membenci mereka maka dengan kebencianku akupun membenci mereka.Siapa yang menyakiti mereka maka sungguh ia telah menyakiti aku. Siapa yang menyakiti aku maka ia telah menyakiti AllahDan siapa yang menyakiti Allah, maka pasti Ia akan menyiksanya”. (HR. at-Tirmidzi, beliau berkata: Hadits ini Hasan. Akan tetapi Syaikh al-Albani menyatakan dha’if dalam Dha’if at-Tirmidzi no: 808.)
 ذَهَبْتُ أَتَى أَصْحَابِي مَا يُوعَدُونَ وَأَصْحَابِي أَمَنَةٌ لِأُمَّتِي فَإِذَا ذَهَبَ أَصْحَابِي أَتَى أُمَّتِي مَا يُوعَدُون”.
Dari Abu Musa al-Asy’ari radhiallahu anhu, Rasulullah shallallahu alaihi wasallam bersabda: “Bintang-bintang itu penjaga bagi langit, jika ia lenyap maka terjadilah pada langit apa yang telah dijanjikan. Aku adalah penjaga bagi sahabatku, jika aku telah tiada, maka akan terjadi pada sahabatku apa yang dijanjikan. Dan para sahabatku adalah penjaga umat ini, jika mereka tiada, maka akan terjadi pada umat ini apa yang dijanjikan”. HR. Muslim, no. 2531
 

7.    DLM SISTEM PENDIDIKKAN PUAK BRITISH DAN SUFYANI MENGUBAH SISTEM PENDIDIKKAN    
          DGN :
7.1   MENGHAPUSKAN UNSUR UNSUR ISLAM SAMAADA TULISAN
7.2   MENJADIKAN SUBJEK AGAMA DAN SEJARAH TIDAK MENJADI SUBJEK KEUTAMAAN
7.3   MEMASUKKAN SUBJEK SEJARAH DIMOMOKKAN DGN SEJARAH PALSU KARANGAN MEREKA
7.4   MENJADIKAN SYLLABUS TAUHID TERAMAT SEDIKIT DIAJARI
7.5   TOKOH-TOKOH ISLAM DINAFIKAN SUMBANGAN MEREKA DALAM PELBAGAI BIDANG      
          TEKNOLOGI TETAPI DIAGUNG-AGUNGKAN TOKOH TOKOH DARI KALANGAN MEREKA ..
8.     DLM SISTEM ADAT DAN BUDAYA PUAK BRITISH DAN SUFYANI MENERAPKAN :
8.1   BERPAKAI MENGIKUT CARA MEREKA
8.2   BERHIBUR CARA MEREKA
8.3   BERSUKAN CARA MEREKA
8.4   KEBANGGAAN UMAT ISLAM KPD MEREKA DALAM SEGALA HAL. 

KETERLIBATAN PUAK SUFYANI YG GILAKAN PANGKAT DAN KUASA YG JUGA ORG ISLAM YG MAHIR DIDLM SEJARAH DAN HUKUM ISLAM MENJADIKAN ULAMA YANG HAQ’ PENING UNTUK MENJATUHKAN SESUATU HUKUM MALAH LAMA KELAMAAN ULAMA YG HAQ’ AKAN MENJADI BATHIL AKIBAT DGN PERMAINAN MEREKA. 
WALLAHUALAM.
"