Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Sabtu, 26 November 2011

Persiapan Menyambut Kebangkitan Islam Dan Kedatangan IMAM MAHDI

Firman Allah” إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ  Ar-Ra'd [13:11]

“Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya

Berdasarkan ayat di atas, jelas Allah mengisyaratkan kepada kita untuk mengubah diri kita dahulu sebelum Allah mengubah keadaan kita. Semua di antara kita merindui Zaman Kegemilangan Islam atau Daulah Islamiah. Dan berdasarkan hadis Rasullullah, akan berlaku kebangkitan Islam di sebelah Timur. Sekali lagi Nabi S.A.W mengisyaratkan kepada kita yang kedatangan Islam tu memang datang dari kita di sebelah timur dunia. Cuma kita sendiri perlu memulakan kebangkitan itu di dalam diri kita masing-masing.

Kesimpulannya, kita lah yang bertanggujawab mencetuskan kebangkitan Islam di akhir zaman ini, bukan Negara Arab, Eropah atau Afrika. Tetapi, untuk merialisasikan ini, banyak perngorbanan perlu dilakukan. Antaranya.:
1.    Hentikan perbalahan antara umat Islam. Kita sering  berbalah disebabkan berbeza mazhab, politik, ideology, dsb. Mulai sekarang, cukup menunding jari kepada kesalahan org lain dan masing2 menunding jari kpd diri sendiri. Tanyakan, adakah dia di landasan yang betul untuk mendaulah Islam. Dulu,PAS  kata org UMNO tak betul,UMNO kata PAS tak betul. Sekarang, Tanya adakah kita betul?, adakah kita sembahyang tahajud setiap malam, berpuasa sunat, mengimarahkan solat subuh di Masjid seperti tabiin2 dahulu?.
Demokrasi, adalah peninggalan British yang kita tahu is adalah Negara Freemasion yang mmg nak jatuhkan Islam. Jika kita ikut arusnya, kita tertipu sebenarnya. Islam takan bangkit melalui system demokrasi. Mana mungkin kebangkitan Islam yang suci adalah melalui sistem demokrasi yang keji. Contohnya, di sebuah pulau dihuni oleh seratus orang yang mejoritinya perompak, mereka ingin membuat undang2 mengatasi masalah rompakan. Jadi mereka memilih jalan demokrasi untuk sama ada mengenakan hukuman kepada perompak atau tidak. Dalam undian demokrasi tersebut, semestinya undi mejoritinya akan pergi kepada tidak menghukum perompak, kerana mereka semua mejoritinya perompak. Inilah kelemahan Demokrasi. Sistem yang bertunjangkan akal manusia semata2 tanpa panduan Allah s.w.t. Kita mesti mengakui, walaupun kita org PAS, sistem Islam adalah system terbaik dalam memilih pentadbiran dan pemimpin. Melalui undian, Islam tak akan terbangkit di Malaysia, ia sesuatu yang mustahil, Cuma undian hanya boleh menunjukkan sokongan kita sahaja terhadap parti yang hendak menegakkan Islam. Tak lebih dari itu. Hentikan perbalahan sekarang, dulu kita melayu kuat, zaman melayu Melaka Islam didaulatkan oleh org melayu. Jangan biarkan semangat kepartian ini memecahkan perpaduan kita.
2.    Kita juga sering berbalah kerana perbezaan mazhab. Kebelakangan ini wujudnya golongan Wahabi. Sebagai org wahabi, hentikan mempertikaikan isu yang kecil2,hormat cara org lain beribadah. Pada zaman Imam Shafie dahulu, beliau pergi ke kawasan Imam Hanifah yang mempraktikan Mazhab Hanafi. Tetapi beliau tidak membaca Qunut semasa solat Subuh walaupun dia yang mengajar bacaan Qunut. Apabila org bertanya, dia menjawab kerana dia menghormati mazhab Hanafi ketika berada di kawasan Mazhab Hanafi. Ulama dulu2 boleh menghormati mazhab yang berbeza, kita sekarang asyik menyalahkan antara satu sama lain seolah2 kita ni baik sgt mengalahkan Imam mazhab. Sekarang, Tanya adakah kita betul sangat?, adakah kita sembahyang tahajud setiap malam, berpuasa sunat, mengimarahkan solat subuh di Masjid seperti tabiin2 dahulu?. Bagi ahli sunnah yang bermazhab Shafie, Jangan biarkan cemuhan2 kepada kita mengganggu pengabdian diri kita kepada Allah. Ignore kan shj, kerana mmg byk dugaan ketika beribadah, tujuannya untuk menguji kekebalan iman kita.

3.    Perdalamkan ilmu tauhid. Sekarang ramai orang Islam berlumba2 mengejar ilmu dunia dan ilmu syariat. Memang tak salah, tetapi yang lebih utama adalah ilmu tauhid. Kebangkitan islam dizaman nabi S.A.W dahulu adalah di tunjangkan dengan ilmu tauhid. Kita mesti kenal Allah S.W.T. Tanamkan anak2 kita dengan ilmu Tauhid sebagai persiapan kepada mereka menjadi barisan hadapan pembela Islam kelak iaitu di zaman Imam Mahdi.

 4.    Menurut kata pemimpin yahudi, umat Islam takkan bangkit selagi jumlah ramai orang yang solat subuh di masjid2 tidak seramai ketika  sembahyang Jumaat. Jadi, sekarang kita perlu berjemaah di masjid diwaktu Subuh kalau kita nak bangkitkan Islam. Begitu juga menurut yahudi, jangan perang umat islam ketika mereka mengantuk disebabkan bertahajud di malam hari, dan perangi mereka ketika mereka segar celik. Bertahajudlah diwaktu malam untukIslam ni bangkit.

Tiada ulasan: