Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 5 Disember 2011

Woi UMNO, Soi Lek yang patut kamu serang, bukan DAP



Assalamualaikum,, Apabila ada seseorang yang tidak tahu untuk menghormati anda, apa yang patut anda lakukan? UMNO nak saman raja muda Negeri Sembilan, kerana didakwa menghina perwakilan tetapi sedarkan UMNO bahawa yang menghina bukan sahaja perwakilan tetapi seluruh umat Islam ialah Soi Lek sipelakon porn?

Inilah makhluk yang patut diserang habis habisan, dikutuk sekutuk kutuknya, bukannya DAP yang langsung tidak memberi kesan apa apapun terhadap melayu Islam.Perwakilan UMNO dikhabarkan membaca doa rabittah dan dimaklumkan berikrar untuk menjadi pembela Islam, sekarang masanya sudah sampai untuk kamu semua turun membela, lanyak Soi Lek yang baru sahaja mendakwa negara akan mundur kalau hudud dilaksanakan.

Soi Lek sepatutnya tahu yang dia tidak layak bercakap tentang hudud, Soi Lek sepatutnya faham bahawa hudud adalah perintah yang ada dalam agama Islam yang tidak patut dipertikaikan oleh orang orang yang bukan Islam sama seperti umat Islam tidak dibenarkan mempertikaikan tarian singa atau perarakan kematian orang orang cina.
Soi Lek harus sedar bahawa membandingkan hudud dengan undang undang ciptaan manusia tidak tepat kerana Soi Lek sendiripun bukanlah seorang yang faham mengenai hudud.Tetapi kenapa Soi Lek meneruskan juga komennya mengenai hudud?Sebabnya UMNO yang berapi api mahu menjadi pembela agama juga tidak faham mengenai hudud dan tidak mahu hudud dilaksanakan kerana ianya menjejaskan kepentingan pemimpin dan ahli mereka.
Soi Lek menggunakan hujah antarabangsa untuk mengatakan hudud bakal menjadi penyebab kesukaran dalam negara tetapi Soi Lek macam pemimpin UMNO juga mahu menyembunyikan fakta bahawa sekarangpun rakyat sudahpun susah kerana perangai pemimpin kerajaan yang suka menyangak termasuk juga pemimpin MCA.
Soi Lek dengan megah mendakwa PM Najib sedang berusaha membaiki negara tetapi Soi Lek mahu menipu rakyat bahawa yang dibaiki itu ialah labu dan yang membaiki itu pula ialah tikus, lambat laun labu itu akan hancur dan tikus itu akan mati kebuluran.
Soi Lek mengatakan hudud pembangkang hanya akan menyebabkan negara mundur sedangkan majoriti keturunan cina mengakui hudud sebagai jalan penyelesaian kepada semua permasalahan negara.Pun begitu PAS tetap menegaskan bahawa hudud hanya untuk orang Islam sahaja, sementara orang bukan Islam diberi kebebasan untuk memilih sisitem perundangan yang digemari mereka.
Kenapa itupun Soi Lek tak boleh faham dan tak boleh dimaklumkan kepada masyarakat antarbangsa? perkara kecil cuba diperbesar besarkan.Barangkali benar dakwaan setengah pihak bahawa apa yang dikatakan Soi Lek ini sebenarnya didalangi oleh UMNO pada ketika mereka menampilkan imej sebagai pembela Islam.
"