Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 2 Mei 2011

Kenapakah Osama dimatikan?

"Apakah benar Osama sudah mati? Apakah sudah lama mati , baru di isytihar mati, atau belum mati di isytihar mati. Itu tidak penting, tetapi yang penting ialah kenapa US mematikan watak Osama? Apakah secara kebetulan tarikh kematian Osama pada 2/5 sama dengan tarikh Hitler secara rasminya di isytiharkan mati?

Obama isytiharkan bahawa Osama dibunuh di daerah Abbottabad di Pakistan, secara rasminya juga secara tidak langsung mengesahkan Pakistan sebagai pengkalan pengganas al-Qaeda. Serta-merta juga US memberi amaran berjaga-jaga kepada warga dan kepentingannya di seluruh dunia terhadap serangan balas pengganas, secara tidak langsung ditujukan kepada Pakistan
Seperti biasa alasan ini digunakan untuk menyerang dan menjajah negara-negara lain seperti berlaku kepada Afghanistan dan Iraq. Dimanakah Abbottabad? Ia satu daerah terletak dalam daerah Hazara dalam wilayah Khyber Pakhtunkwa di Pakistan. Daerah ini terletak di lembah Orash, berada 50km dari timur laut Islamabad dan 150km dari Peshawar. Ia bukanlah kawasan terpencil dan merupakan kawasan peranginan terkenal pada musim panas disebabkan cuacanya yang nyaman kerana terletak dikawasan tanah tinggi. Kawasan ini merupakan juga penempatan ketenteraan kerana terletak berdekatan dengan wilayah Azad Kashmir yang menjadi pertikaian dengan India.

Where Osama was killed


Sekarang kita tahu bandar manakah yang sebenarnya menjadi sasaran bagi mencetuskan peperangan di Pakistan itu sendiri. Tidak lain ialah Islamabad. Kalau dulu Osama dan al-Qaeda di gunakan sebagai alasan untuk menjajah Afghanistan, sekali lagi alasan yang sama di gunakan US untuk menjajah Pakistan. US sering mengembar-gemburkan bahawa kerajaan di Islamabad akan digulingkan oleh militan Islam yang ingin menegakkan kerajaan Islam yang boleh mengancam dunia dengan senjata nuklear. Agen-agen US sudah beberapa kali merancang untuk menjatuhkan Pakistan melalui perbalahan mazhab tetapi tidak mencapai kejayaan dan inilah usaha terdesak mereka bagi sebagai alasan untuk menjajah Pakistan.



Kejayaan pembunuhan Osama bin Laden ini selepas wikileaks dedahkan kononnya Al-Qaeda akan melakukan serangan nuklear di US tidak lama lagi;
Wikileaks: Al-Qaeda plotted chemical and nuclear attack on the West Guantanamo interrogators have uncovered a determined attempt by al-Qaeda to attack Western countries using chemical or nuclear weapons, according to the top-secret files. Khalid Sheikh Mohammed was involved in a range of plans including attacks on US nuclear plants and a 'nuclear hellstorm' plot in America. Khalid Sheikh Mohammed was involved in a range of plans including attacks on US nuclear plants and a 'nuclear hellstorm' plot in America By Holly Watt 6:45AM BST 26 Apr 2011
US sekarang ini berada diambang kejatuhan ekonomi, perbelanjaan ketenteraan di Afghanistan menyebabkan mereka hampir bankrap dan tentera-tentera Taliban sedang melancarkan serangan habis-habisan bagi menyingkirkan penjajahan tentera bersekutu. Penguasaan US di Afghanistan semakin lemah, hinggakan baru-baru ini beratus-ratus pejuang Taliban berjaya melepaskann diri dari penjara yang dikawal rapi di Kabul itu sendiri. Inilah usaha terdesak mereka bagi mencipta perang yang mengakibatkan krisis kewangan dunia semakin meluas hingga ke Asia dan rancangan jangka pendek menaikan nilai dolar. Bukanlah satu kebetulan tarikh penyelesaian hutang US pada pertengahan bulan mei ini, jika tidak dapat diselesaikan US menghadapi kemungkinan taraf kewangan US akan diturun taraf dan boleh menyebabkan keruntuhan ekonomi.
"
 

4 ulasan:

fi berkata...

agak2 benda ni ada tak kaitan dengan perancangan "dajjal" ??? benda yg sengaja direka?

Unknown berkata...

ya... andaikata jikalau kita perhatikan, kita skarang nie memang berada dizaman fitnah seperti mana terdapat dalam hadis.. dimana sebelum kemunculan dajjal al-masikh.. terdapat bnyak fitnah2 dari pengikut2 dajjal.. sendiri... hari ini mereka telah mnguasai dunia dengan cara sistematik tanpa kita sedari... lihat lah bagaimana dunia pada hari ini...?

n!cK berkata...

hurmmm..takut ngan dunia skung..=,=

MiZ Rayy berkata...

Bgus entry nie.. sy mntak share ye.. bru puas ati.. klau x, mcm kbur lg..=)