Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 24 Februari 2013

BR1M: UMNO yang hina dan jadikan rakyat umpama haiwan, bukan TGNA



BR1M datang lagi ketika dekat nak PRU13. Tujuanya tidak lain untuk memperdayakan rakyat supaya mengundi UMNO/BN lagi dalam PRU13 nanti. Bagi UMNO, rakyat terutamanya orang Melayu boleh dijual beli dengan wang untuk mendapatkan undi. Kebodohan orang Melayu UMNO yang dibodohkan oleh pemimpin mereka akan terus berkekalan tanpa disedari bahawa orang Melayu sebenarnya telah, sedang dan akan terus dihina oleh UMNO dan dijadikan seperti haiwan ternakan yang diberikan makan kemudian akan disembelih. Ini apabila rakyat berjaya ditipu untuk terus mengundi UMNO dengan nilaian RM500, setelah menang nanti rakyat juga akan disembelih dengan menaikan harga barang, cukai dan berbagai tekanan lagi dan dalam masa yang sama pemimpin UMNO dan puaknya ketawa besar kerana mereka boleh merompak, menipu rakyat lagi dan semua penyelewengan dan salahguna kuasa mereka akan terus ditutup tanpa siapa boleh dan berani mendedahkanya.

Maka selamatlah mereka di dunia, manakala orang Melayu yang mengambil wang BR1M RM500 dan yang terus menyokong UMNO itu yang akan terus dihina dan dijadikan umpama haiwan ternakan dan akan diberi makan lagi menjelang PRU14 nanti. Manakala orang Melayu dan rakyat yang mengambil wang BR1M RM500 tetapi tidak mengundi dan menyokong UMNO/BN itu sebenarnya adalah rakyat yang cerdik dan punya maruah. Wang itu bukan milik UMNO/BN tetapi wang yang dirompak oleh UMNO bernilai jutaan ringgit itu lah wang milik rakyat.

Kenyataan Najib bahawa mengundi PAS boleh membaca perpecahan, mengundi PKR boleh merosakan aqidah dan mengundi DAP membawa kepada penindasan umat Islam adalah lucu. Akibat kejahilan mengenai Islam, maka beliau lupa bahawa dengan mengundi UMNO/BN lah boleh membawa umat Islam rosak aqidah, perpecahan dan penindasan terhadap orang Melayu dan umat Islam. Beliau ingin bercakap tentang aqidah sedang aqidah beliau dan isteri beliau dan semua pemimpin UMNO itu boleh dipertikaikan. Dia bercakap soal perpecahan sedangkan dalam UMNO sendiri sentiasa berpecah dan menindas diantara satu sama lain semata-mata kerana berebut pangkat, jawatan, harta, projek dan wang rakyat. Dia juga berkata mengundi DAP boleh membawa penindasan kepada umat Islam sedang UMNOlah yang selama ini menindas, merampas dan menipu orang Melayu dan umat Islam di negara ini.

Jika diteliti kenyataan NOH Gadut dan Harusanai berkaitan dengan kalimah Allah, adalah jelas dan terang bahawa SATU UNDI UNTUK UMNO/BN boleh membawa seseorang umat Islam itu jatuh KUFUR dan SYIRIK. Najib dan Mahathir sekarang beria-ia merayu rakyat supaya terus menyokong dan mengundi UMNO/BN bukan bertujuan untuk membantu rakyat tetapi hanyalah untuk kepentingan peribadi beliau dan keluar mereka berdua agar semua salahguna kuasa, jenayah, rasuah, penipuan dan penyelewengan beliau berdua dapat ditutup dari pengetahuan rakyat.

Najib mempertikai akan kehadiran TGNA ke rumah pemimpin DAP Karpal Singh ketika menyambut harijadi beliau. Inilah akibat terlalu banyak menipu rakyat, terlalu banyak makan wang haram, dan terlalu banyak menghina syariat Allah maka Najib buta mata dan buta hati dalam menyelami hasrat TGNA dalam menyampaikan mesej dakwah. Mengapa Najib tidak tanya Nabi Muhammad, mengapa baginda pergi menyuapkan makanan kepada seorang perempuan Yahudi yang buta, menziarahinya ketika wanita itu sakit sedangkan selama itu wanita itu banyak sekali menyakiti Nabi, menghina dan melakukan berbagai-bagai perkara yang menyusahkan Nabi, yang akhirnya wanita itu mengucapkan syahadah beriman kepada Allah dan Rasulnya. Mengapa juga Najib pergi merayakan Tahun Baru Cina sedangkan pemimpin MCA dan Gerakan selama ini begitu lantang menghina Islam? Najib lupa bahawa Karpal Singh bukan penganut Islam, jadi tidak pelik jika beliau menentang Islam sampai bila-bila pun tetapi yang Najib tidak sedar bahawa beliau sendiri dan pemimpin UMNO lah yang selama ini menghina dan mempersendakan Islam dan syariatnya. Apakah Najib dan pemimpin UMNO merasakan yang aqidah mereka masih betul lagi? UMNO sebenarnya lebih hina dari DAP, MCA, MIC dan Gerakan.

Jika di negara luar yang bukan beragama Islam, pemimpin mereka yang seperti Najib ini sudah lama meletakan jawatan atau didesak orang pengikut dan rakyat supaya meletakan jawatan dan diseret ke mahkamah akibat terlalu banyak kes yang terpalit pada dirinya, adik beradiknya dan isterinya. Tetapi oleh kerana bangsa Melayu UMNO ini jenis manusia yang telah dijadikan haiwan ternakan oleh Najib dan UMNO, maka Najib terus bebas bergerak seperti Mahathir untuk terus menipu dan memperdayakan rakyat tanpa rasa malu. Melayu UMNO ini tanpa sedar terus dihina dan diperbodohkan oleh pemimpin mereka semata-mata kerana RM500 yang tidak berapa sen pun nilainya itu berbanding dengan berjuta ringgit wang rakyat dan wang negara yang telah disamun oleh pemimpin mereka dulu, kini dan akan datang jika mereka menang lagi dalam PRU13 nanti. Sebenarnya Najib, Mahathir dan pemimpin serta parti UMNO itu tidak ada bezanya dengan Asad di Syria dan Mubarak di Mesir dan perjuangan parti keduanya.

Di Malaysia ini bukan sahaja rakyat terutamanya bangsa Melayu UMNO yang dihina dan berjaya diperbodohkan oleh UMNO dan pemimpinya, bahkan golongan yang ada pengetahuan agama pun turut menjadi mangsa UMNO. Itu sebabnya ada ustaz, ustazah, mufti, tok guru yang sanggup bermati-matian mempertahankan UMNO dan pemimpinya kerana sudah berjaya dijadikan haiwan ternakan oleh UMNO dengan ditaburkan wang, jawatan, kereta mewah dan janji-janji palsu tanpa memikirkan lagi soal aqidah dan soal penghinaan UMNO terhadap syariat Allah dan Sunnah Nabi, yang penting perut kenyang dan poket penuh. Golongan ini sebenarnya lebih hina dari haiwan ternakan dan tidak ada nilainya sedikit pun untuk agama, bangsa dan negara. Wallahualam.