Pages

Search This Blog

Followers

like Batu

Jumlah Paparan Halaman

Sabtu, 4 Februari 2012

KISAH DAJJAL BAHG 7

Kod #5: Obelisk, struktur pelik sejak zaman sejarah

    Obelisk ialah struktur tiang tegak berbucu seperti piramid di atasnya. Struktur ini wujud sejak zaman sejarah di Mesir, Assyria, Ethiopia dan terus dibina di beberapa lokasi ‘terpilih’ di seluruh dunia ketika zaman moden. Kewujudannya juga mengandungi misteri yang tidak terjawab secara konkrit, motif pembinaannya kekal misteri.

    Ada juga obelisk yang tertera tulisan kuno dalam bahasa Mesir dan Assyria. Ia seperti meninggalkan mesej kepada umat manusia mengenai sebab ia dibina, juga mungkin mesej mengenai ‘seorang manusia’. Obelisk dipercayai pertama kali dibina di Assyria oleh Raja Shamanesser III pada kurun ke-9 Sebelum Masehi (SM).

    Ia juga mungkin sebagai salah satu ‘tanda’ kewujudan Dajjal di sesuatu lokasi itu, ia adalah kod kehadiran Dajjal di situ.

Saya sudah menulis artikel tentang obelisk ini sebelum ini. Jangan terkejut jika di negara kita juga turut sama mempunyai binaan Dajal ini. Untuk artikel lanjut, klik sini!


    Kod #6: Stonehenge, satu lagi struktur pelik

    Para pengkaji sejarah menemui fakta di mana Stonehenge dibina pada zaman purba bagi tujuan kaji bintang. Binaan itu juga dipercayai menjadi lokasi kajian astrologi oleh manusia purba dan juga lokasi kegiatan ritual.

    Stonehenge dikatakan dibina untuk merekod pergerakan matahari bermula daripada ia terbit hingga terbenam. Malah, kedudukan batu (setiap batu kira-kira berat 40 tan) yang disusun secara pelik tersebut juga mewakili planet-planet di galaksi Bima Sakti secara tepat.

    Ia juga menjadi kompas bintang di bumi yang menunjukkan arah taburan bintang dan kedudukan planet-planet dan matahari. Ketika matahari mula terbit pada setiap pagi pula, cahayanya terus menyuluh ke arah tengah Stonehenge dalam bacaan paling strategik dan paling tepat dengan kedudukan aras bumi dengan matahari.

    Timbul persoalan, kenapa manusia zaman purba membina monumen kaji bintang ini? Apakah keperluan mereka untuk mengkaji pergerakan bintang dan matahari? Atau ia dibina oleh seseorang untuk tujuan khusus?

    Jika diperhatikan, segala-galanya mengenai matahari. Mungkin ia dibina oleh seorang lelaki yang mahu kehebatannya disebut-sebut oleh manusia hari ini kerana mampu membina monumen astronomi yang melampaui pengetahuan purba ketika itu. Ia juga salah satu kod yang ditinggalkan kepada para pengikutnya bagi memberitahu kewujudannya di situ pada satu masa dahulu.

Mengikut Judith Flanders, Mysteries Of The Ancient World, halaman 31 menyatakan:

    "It was hardly two centuries ago that sightline to the midsummer sunrise was first detected at Stonehenge. It was not until nineteenth century that similar alignments were noticed in other stone circles. And it is only in the last decade that other orientations have been confirmed, unexpectedly to the cardinal points of nort, east, south and west, directions that remain teasingly unexplained. How they were achieved in times when there was no pole star in unclear.""

    Lebih kurang dua kurun dahulu, buat pertama kalinya garisan yang berjajaran dengan terbitnya matahari musim panas dikesan pada susunan batu Stonehenge. Hanya pada kurun ke-19 jajaran yang sama dikesan wujud pada lingkaran batu lain. Dan hanya pada abad akhir bentuk orientasinya disahkan, di luar jangkaan ia menunjuk tepat ke arah utara, timur, selatan dan barat, arah yang sehingga kini membingungkan para pengkaji. Bagaimana pembinanya mampu melakukannya sedangkan tidak arah kompas bintang pada waktu itu."

Satu lagi fakta mengejutkan, dipetk dari Reader's Digest, Strange Stories, Amazing Facts II, halaman 341.

    "Researcher in the United States revealed equally elaborate networks of straight lines joining rock formations, Indian artifacts and solitary standing stones clearly put in place by human beings and correspondence to blind springs also emerged...Dowsers supported by geologist found that both leys and ancient sites coincided with 'blind springs' where water wells up but not break the surface."

    "Para pengkaji Amerika secara bersama mendedahkan bahawa pembentukan jaringan garisan lurus itu, artifak kaum Indian dan binaan batu agam jelas dibina dan diletakkan oleh manusia dan bertemu dengan mata air yang terbenam...Para pencari air disokong dengan kajian geologis menemui bahawa garisan putih dan lokasi purba bertemu dengan mata air yang terbenam."

Ada sesuatu yang terlindung yang perlu difahami oleh kita semua. Mengapakah bongkah-bongkah ini dibina di atas jajaran ley dan blind springs? Menurut Alfred Watkins yang menemui fenomena ini, perkataan ley membawa maksud 'garam' di dalam bahasa purba. Asal perkataan itu dipercayai diperolehi sebagai denai (jalan) pedagang mengangkut garam. Denai itu bukan hanya menjadi laluan malah mempunyai Earth force (kuasa Bumi).

Menurut kajian mereka, para dowser menggunakan denai ini bai mencari air. Ini bermakna ley itu mengarah ke punca mata air yang terbenam atau dikenali sebagai blind springs. Teori Watkins telah disahkan oleh pakar matematik dan jurutera Alexander Thom pada tahun 1960. Beliau mengatakan bahawa lokasi semua bonglah batu di Eropah khususnya di Britain adlah berjajaran dengan fenomena astronomi dan berakhir dengan tempat terbitnya sumber mata air - Blind springs.

Apa Makna Semua Ini?

Perkara ini bukan suatu kebetulan. Kedudukan bongkah batu ini diletakkan dengan tujuan yang telah dijangka dan satu perancangan yang tersembunyi. Kembalikan ingatan kita kepada hadith Nabi S.A.W:

"Sesungguhnya Dajjal itu akan berada di Bumi selama 40 pagi di mana dia akan tiba pada setiap sumber air tetapi tidaklah dia dapat menghampiri 4 buah masjid iaitu masjidil Haram, Masjid Nabi, Masjid At-Thur dan Masjid Aqsa."
(Riwayat Imam Ahmad, sahih rujuk Fath Ar-Rabbani 24:26)

HAARP ( High Frequency Active Auroral Research Program)

Jadi, KEMUNGKINAN BESAR DAJJAL AKAN MENGGUNAKAN TEKNOLOGI HAARP UNTUK MENGELUARKAN AIR SEWAKTU KEMARAU TIGA TAHUN MENJELANG KEDATANGANNYA. INI MEMBANTU 'TAYANGAN PERDANANYA' UNTUK MEMPERHAMBAKAN UMMAT!

Tiada ulasan: